Tablettikotelo

Minun muistoni isästäni liittyvät tekemiseen. Minun isäni tekee, hän osaa. Voin aina ylpeänä kertoa isäni taidoista ja luovuudesta, tavasta jolla hän ajattelee ja tietää asioiden tapahtuvan. Olen niin kiitollinen kasvuympäristöstäni - minua on aina kannustettu tekemään itse.

On siis itsestään selvää että teen myös useimmiten lahjat itse. Niihin on mukava uppoutua ja kuroa mukaan mietteet lahjan saajasta. Tämä kyseinen tablettiständi oli unohtunut projekti, isäni syntymäpäivistä on jo melkein vuosi, ja sain hänen lahjansa vasta tänään valmiiksi. 

Isän puoleinen perheeni arvostaa ekologisuutta ja kierrätystä yhtä paljon kuin minä itse. He ostavat hurmaavia vanhoja huonekaluja ja tekevät itse oivaltavia ratkaisuja asuntoonsa. Tätä kunnioittaen tein hänen lahjansa vanhoista saappaistani, kirjan kansista ja tarpeettomaksi jääneistä bambu- ja puuvillalangoista.


Lampaannahka on vanhoista suomalaisista saappaista jotka ostin vuonna 2007 kirpputorilta hintaan 3,5 euroa. Saappaiden oikea arvo oli todella korkea, joten käytin ne suutarilla ja kulutin puhki niin ettei niitä voinut enää korjata. Jos joku on antanut nahkansa, sitä pitää kunnioittaa ja kierrättää materiaali mahdollisimman pitkälle.


Tablettikotelon malli on helppo toistaa, ainoana tietona tarvitset oman tablettisi mitat ja sen pohjalta  leikatut materiaalit. Tähän malliin:




I made a tablet stand for my father. It's made of Finnish sheepskin (from my old boots), book covers and extra bamboo and cotton yarn. My father's side of family loves recycling and this project is an ode to them.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti